Kerja Kosong Sabah September 2017 | English Trainers - Jawatan Kosong Terkini Negeri Sabah

Terkini

Kerja Kosong Terkini Di Sabah

Monday 18 September 2017

Kerja Kosong Sabah September 2017 | English Trainers

KERJA KOSONG SABAH
AMC - THE SCHOOL OF BUSINESS

Closing Date  :30.09.2017


We are a well-established private higher learning institution specializes in education and training in Sabah.

We strive to build a productive, engaged and inclusive workforce. We make every effort to create an environment in which all employees are positioned to do their best work every day. As such, we believe that continuous learning is a way of life in our organization. We are building a learning culture that encourages and supports a continuous process of learning for our organization and our members.

Working with us, you will find opportunities to enhance both your English and Information Technology skills. These skills will enrich you both professionally as well as personally.

In line with our rapid growth, we cordially invite self-motivated, well disciplined, honest and responsible individuals who can work independently and fully commit to the progress of our Company to apply for the following positions:
Position: 
ENGLISH TRAINERS

Requirements:-
  • Candidates must possess at least a Bachelor's Degree in TESL
  • Experience in teaching is preferred
  • Good communication and interpersonal skills
    HOW TO APPLY

    Interested candidates are invited to send full resume with a recent passport-sized photograph to :-

    email
    hrm@amc.edu.my

    *Only Shortlisted candidates will be notified
    Nota: Pihak kerjakosongsabah.com hanya membuat perkongsian iklan kekosongan kerja kosong berdasarkan butiran dan maklumat yang diberikan oleh majikan / individu berkaitan.
    Sila SEMAK dan pastikan tuan / puan yang mencari pekerjaan bertanya dan menghubungi pihak majikan / individu yang berkenaan bagi mengesahkan status terkini iklan kekosongan kerja atau status syarikat / individu berkenaan.


    TIPS KEPADA PENCARI KERJA

    Baru sahaja tamat belajar dan sekarang  mencari kerja? Sebenarnya ada cara mudah dan cepat untuk dapatkan kerja. Tapi anda perlu ikut 6 tips penting ni. Tips ini akan membantu anda bagi mendapatkan pekerjaan :-

    1. Belajar Pelbagai Kemahiran Asas 
    Akademik adalah antara perkara pokok yang menjadi asas kepada majikan untuk melihat kebolehan anda, tetapi Akademik semata-mata tanpa kemahiran asas ianya akan menjadikan anda calon yang terpinggir.
    Antara kemahiran asas yang anda perlu pada masa kini adalah

    i - Kemahiran Menggunakan Komputer Dan Pelbagai Aplikasi
    ii- Kemahiran Bahasa
    iii-Kemahiran Berkomunikasi
    iv- Lain-lain kemahiran teknikal

    Apabila majikan melihat anda mempunyai banyak kemahiran, pasti ianya memberikan impak positif kepada anda. Jangan pula bila disuruh menaip laporan menggunakan komputer pun tidak tahu... oh tidakkk

    2. Resume WAJIB kemas dan mantap
    Ini adalah perkara paling penting sekali. Ianya umpama tiket anda untuk ke dipanggil temuduga.
    Pastikan butiran di dalam resume anda adalah benar, mengandungi maklumat yang diperlukan oleh bakal majikan. Tidak perlu masukkan data yang tidak dikehendaki. Susunan perkataan, struktur ayat mencerminkan kredibiliti dan keupayaan anda.

    3. MOHON Semua Kerja Yang Anda Minati
    Ya ! Ini adalah langkah yang paling mustahak. Jika anda tidak memohon dan mencari kerja, bagaimana anda mahu mendapatkan pekerjaan? . Rajinkan diri anda untuk mengikuti dan membaca mana-mana laman web atau media sosial berkaitan mencari kerja, contohnya seperti :
    Carikerjasabah.com, Kerjakosongsabah.com, Kerja1malaysia.com dan banyak lagi !
    Pohon kerja yang bersesuaian dengan anda dari segi kelulusan dan kemahiran yang anda miliki.

    4. DATANG Bila Dipanggil Untuk TEMUDUGA
    Apabila anda telah berjaya untuk ke peringkat temuduga, sila jangan TOLAK untuk menghadiri sesi temuduga itu tanpa sebarang alasan yang munasabah dan kukuh. Hadir ke temuduga dan pelajari sebanyak mungkin perkara yang perlu anda siapkan sewaktu temuduga. Ianya juga adalah satu proses pembelajaran yang boleh menambahkan kemahiran anda.

    5. BERLATIH DAN ULANGKAJI | KEMAS DAN TERATUR
    Peringkat temuduga adalah juga tahap yang paling kronik dalam memastikan kejayaan anda untuk mendapatkan pekerjaan. Berlatih bercakap untuk sesi temuduga, menjawab soalan dengan penuh karisma dan tanggungjawab. Ulangkaji fakta yang perlu berkaitan kerja dan majikan.
    Anda juga perlu kelihatan kemas dan teratur. Sila pakai pakaian yang bersesuaian untuk ke sesi temuduga. Susun sijil dan dokumen yang berkaitan dengan teratur dan mudah untuk dilihat.
    Sediakan juga salinan resume, kad pengenalan dan sijil yang berkaitan.

    MUDAH kan?
    Apa yang penting anda harus terus berusaha dan tidak mengalah.
    Selamat mendapat pekerjaan, dan ingatlah orang yang tersayang ^_^

    Ikhlas dari kami
    kerjakosongsabah.com

    No comments:

    Post a Comment