Kerja Kosong Sabah 2018 | Juruteknik Kontrak (Network) - SESB - Jawatan Kosong Terkini Negeri Sabah

Terkini

Kerja Kosong Terkini Di Sabah

Sunday 30 September 2018

Kerja Kosong Sabah 2018 | Juruteknik Kontrak (Network) - SESB

KERJA KOSONG SABAH 2018
SABAH ELECTRICITY SDN BHD (SESB)

Kekosongan Jawatan :
JURUTEKNIK KONTRAK (NETWORK)

Maklumat & Syarat Permohonan
 
  • Warganegara Malaysia;
  • Berumur tidak kurang dari 21 tahundan tidak melebihi 30 tahun pada tarikh tutup iklan;
  • (i) Memiliki Sijil dalam bidang Elektronik atau Rangkaian (Network) atau Teknologi Maklumat dari mana-mana institusi pengajian di bawah Kementerian Pengajian Tinggi atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; dan (ii) Lulus dengan kepujian mata pelajaran Bahasa Malaysia (termasuk Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya;
  • Mempunyai kemahiran menggunakan perkakasan dan peralatan pengujian dalam jabatan network seperti Optical Time Domain Reflectometer (OTDR), Optical Power Meter (OPM), Network Crimper, Network Cable tester dan sebagainya;
  • Keutamaan diberikan kepada calon-calon yang mempunyai pengalaman kerja yang berkaitan.


Bidang Tugas 
  • Maintain daily operations of the entire SESB network infrastructure e.g LAN-Wired and Wireless, Video Conferencing, IP Telephony / Melakukan operasi harian untuk keseluruhan infrastruktur rangkaian SESB;
  • Perform routine, preventive and corrective maintenance of network infrastructure / Melakukan penyelenggaraan rutin, pencegahan dan pembetulan bagi infrastruktur rangkaian.
  • Support the upgrade on new equipment, system, deployment and maintain smooth networks operations / Membantu menaiktaraf peralatan baru, sistem, penggunan dan memastikan operasi rangkaian berjalan dengan lancar.
  • Perform network troubleshooting, isolate, diagnose and report network problems / Menyelesaikan masalah rangkaian, mengasingkan, melakukan diagnosis dan melaporkan masalah rangkaian.

Tarikh Tutup: 7 Oktober 2018




CARA MEMOHON

Anda perlu berdaftar sebagai pemohon di dalam sistem eRecruit sekiranya anda ingin memohon kekosongan jawatan yang diiklankan. 

Sekiranya anda merupakan pemohon yang telah berdaftar, sila Log Masuk ke dalam sistem.

eRECRUIT (SESB Online Recruitment System)

Pemohon adalah di nasihatkan untuk membuat semakan status permohonan dari semasa ke semasa selepas tarikh tutup iklan. Pemohon yang disenarai pendek untuk proses temuduga akan dimaklumkan melalui emel yang didaftarkan.

Berdasarkan Kod Tataamalan Perlindungan Data Peribadi untuk Sektor Ultiliti (Elektrik), sila maklum bahawa semua data peribadi pemohon yang direkodkan dalam sistem eRecruit hanya akan disimpan selama 24 bulan dari tarikh akaun diwujudkan. Selepas tempoh tersebut, akaun pemohon akan dilupuskan mengikut jadual pelupusan data peribadi. Pemohon yang masih berminat adalah dinasihatkan untuk membuat pendaftaran semula seperti mana proses pendaftaran kali pertama dibuat.

Jika memerlukan sebarang bantuan, sila hubungi Pentadbir eRecruit sistem melalui e-mel:erecruit@sesb.com.my atau hubungi mereka di talian tetap 088-282 288/088-282 714/088-282221.
 





No comments:

Post a Comment